Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Tietojenkäsittelytieteiden tutkinto-ohjelma, Luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri - orientaatio

Tervetuloa opiskelemaan tietojenkäsittelytieteiden koulutukseen!

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 19.8.2024 orientaatioviikon merkeissä. Syksystä 2024 alkaen koulutuksen kotikampus Tampereen yliopistossa on  Hervannan kampus.

Orientaatioviikon tapaamisissa ja infotilaisuuksissa käsitellään yliopisto-opiskelua, tulevan tutkintosi rakennetta, opintosuunnitelman tekemistä ja monia muita opintojesi kannalta tärkeitä asioita, joten osallistuminen on tärkeää. Jos et voi osallistua orientaatioviikon ohjelmaan, ilmoitathan siitä koulutusasiantuntijalle osoitteeseen cs.studies.tau [at] tuni.fi

Orientaatioviikolla aloitat kandidaatin tutkinnon pakollisten opintojaksojen Orientoivat opinnot  sekä Opintojen ohjattu suunnittelu suorittamisen. Lisäksi tutustut tiedekunnan ja tutkinto-ohjelman henkilökuntaan, ainejärjestön toimintaan, opiskelijatuutoreihisi ja muihin opiskelijoihin.

Tapaamme Hervannan kampuksella, tarkemmat ajat ja paikat päivitetään alle kesään mennessä.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla opiskelijatuutorit auttavat sinua tutustumisessa ja opintojen aloituksessa. Ainejärjestö Luuppi ry esittäytyy maanantainaja kertoo tarkemmin Luupin järjestämästä ohjelmasta orientaatioviikolla.

Luuppi ry toivottaa sinut tervetulleeksi!

Orientaatioviikon ohjelma

Orientaatioviikon aikana teet ohjatusti isellesi opintosuunnitelman Sisu-järjestelmässä ja ilmoittaudut ensimmäisen periodin opetukseen. Ohjausta saat parhaiten osallistumalla ilmoitettuina aikoina tutkinto-ohjelman ja ainejärjestön tilaisuuksiin.

Maanantai 19.8.2024

klo 11.00-11.45 Tervetuloa, katsaus tulevan viikon ohjelmaan
Hervannan kampus, Tietotalo TB103
koulutusasiantuntija Heli Rikala

klo 12-13 Ainejärjestö Luuppi ry ja opiskelijatuutorointi
Hervannan kampus, Tietotalo TB103

Maisteriohjelmassa aloittaville klo 14 Tietojenkäsittelyopin maisteriohjelmaan valittujen orientaatio, ks. maisteriohjelman oma sivu
professorit Martti Juhola ja Hannu-Matti Järvinen, koulutusasiantuntija Heli Rikala

Tiistai 20.8.2024

9-12 Tietojenkäsittelytieteiden tutkinto-ohjelma esittäytyy, ohjeita opiskeluun ja opintojen valintaan
Hervannan kampus, Tietotalo TB104
professori Hannu-Matti Järvinen, tutkinto-ohjelmavastaava

13.00-14 Opintojen suunnittelu ja ohjaus kandivaiheessa
Hervannan kampus, Tietotalo TB104
yliopistonlehtori Heikki Hyyrö,ohjausvastaava

Lisäksi: Hervannan ja keskustan kampuksilla uuden opiskelijan palvelumessut 10-15.

Keskiviikko 21.8.2024

12-14 ryhmätapaamiset kandivaiheessa aloittaville , opettajatuutorisi lähettää kutsun. Tapaamiset Hervannan kampuksella. Saat tuni-sähköpostiisi kutsun, jossa on tarkemmat ohjeet.

Aamulla ohjelmaa maisteriohjelmassa aloittaville ks. maisteriohjelman oma sivu

Torstai 22.8.2024

10-11 Info aiempien opintojen hyväksilukemisesta
Hervannan kampus, Tietotalo TB109
Koulutusasiantuntijat Heli Rikala ja Tuuli Tamminen

Ainejärjestö Luupin toimintaa mm. apua kurssi-ilmoittautumisiin

Lisäksi torstaina 22.8. klo 12.00-14.00 verkossa yliopiston järjestämä infoluento kaikkien suomenkielisten tutkinto-ohjelmien opiskelijoille. Luento tallennetaan ja tulee saatavilla uusien opiskelijoiden Moodleen.

Orientoivien jälkeisellä viikolla mm.:

Infotilaisuudet yksilöllisistä opiskelujärjestelyistä

• ma 26.8.2024 klo 11-12 keskustakampus,
  • ke 28.8.2024 klo 11-12 Hervannan kampus ja
  • pe 30.8.2024 klo 11-11.30 etänä englanniksi

NOOA - Neuromoninaisten opiskelijoiden aloitusinfot Navigaattori-tilassa:

• ti 27.8.2024 klo 14-16 keskustakampus ja
  • to 29.8.2024 klo 14-16 Hervannan kampus.

Keskeiset materiaalit

• Opintojen ohjauksen kurssisivulta löydät tervetulokirjeen, aloittavan tietojenkäsittelytieteiden opiskelijan tärkeät ohjeet, linkin taustatietokyselyn sekä tietoa ohjauksesta. Täytä taustatietokysely 14.8.2024 mennessä.
  • Tietojenkäsittelytieteiden tutkinto-ohjelman Moodleen kerätään ohjelman omen orientoivien materiaalit. Ilmoittaudu 1.8. alkaen tietojenkäsittelytieteiden orientaatiototeutukselle Sisussa, niin pääset pienen viiveen jälkeen Moodleen. Moodle avautuu n. viikko ennen orientoivia.
  • Yliopiston orientaatioviikon Moodle, lisätiedot sivulla Tervetuloa uudet yliopisto-opiskelijat! Moodle-alueelle kootaan tärkeää tietoa opintojen aloittamisesta ja opiskelusta sekä opiskelijapalveluiden esittelyjä (terveydenhuolto, tietojärjestelmät yms).

Huom. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Tapaamisiin elokuussa!

Heli Rikala, koulutusasiantuntija