Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Hyvinvointipolitiikan ja yhteiskunnan tutkimuksen maisteriohjelma, Pori - orientaatio

Tervetuloa opiskelemaan Hyvinvointipolitiikan ja yhteiskunnnan tutkimuksen maisteriohjelmaan Porin yliopistokeskukseen!

Tarkistathan tiedot vielä elokuussa ennen orientaatioviikon alkua, muutokset mahdollisia.

Onnittelut opiskelupaikan saamisesta!

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 19.8.2024 orientaatioviikon merkeissä.

Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita kootaan Moodleen.  Ennen Moodle-alueelle liittymistä sinun tulee aktivoida TUNI-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Lisäksi tutkinto-ohjelmasi järjestää erilaista ohjelmaa orientaatioviikon aikana.

Orientaatioviikon ohjelma

Järjestämme  Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnan Poriin valituille uusille opiskelijoille orientaatio- ja infopäivät

maanantaina 19.8.2024 ja torstaina 22.8.2024.

Maanatain 19.8. orientaatiopäivä järjestetään yliopistokeskuksessa (Pohjoisranta 11, Pori) ja torstain 22.8. orientaatio etänä.

Ks. Porin yliopistokeskuksen sivut

Tärkeää tietoa uusille opiskelijoille löytyy uuden opiskelijan sivuilta.

Maanantai 19.8.2024

Aloitamme päivän kaikille yhteiskuntatieteiden ja sosiaalityön opiskelijoille yhteisellä osuudella auditoriossa 125 (Porin yliopistokeskus 1. kerros, pääaula)

klo 8.30 aamukahvit

Klo 9.00 - 10.00 Tervetuloa tiedekunnan uudet opiskelijat

Tampereen yliopisto, yhteiskuntatieteet (TAU SOC)

- live stream Tampereelta

Klo 10 -11.30 Tervetuloa yliopistoon ja Porin yksikköön

Porin henkilökunta esittäytyy

Klo 11.30-12.30  Lounastauko (omakustanteinen)

12.30 - 14.45 Kokoontumiset tutkinto-ohjelmittain

Hyvinvointipolitiikan ja yhteiskunnan tutkimuksen maisteriohjelma (2. kerros, LK 257)

Klo 12.30 – 14.45 Orientaatiotilaisuus Tampereen yliopiston Porin yksikön Hyvinvointipolitiikan ja yhteiskunnan tutkimuksen maisteriohjelman opiskelijoille.

14.45–15.00 Tauko

Klo 15.00 -15.30  Sisu-info (2. kerros, LK 257. Infosssa käydään läpi HOPS:n laatimisen ja kursseille ilmoittautumisen käytännöt. Huom! Ensimmäisellä periodilla alkavien kurssien ennakkoilmoittautuminen päättyvät pääsääntöisesti viimeistään 23.8.2024.

Torstai 22.8.2024

Tiedekunnan ja yhteiskuntatutkimuksen yksikön toteuttama maisteriopiskelijoiden orientaatio to 22.8. klo 12–14. Tilaisuus on Tampereella (Linna-rakennus, Kalevantie 5, seminaarihuone 5026-5027). Etäosallistuminen on mahdollista Zoomin kautta:

Meeting ID: 685 1207 0505
Passcode: 412082

Voit osallistua tilaisuuteen yliopistolla Tampereella, yliopistokeskuksessa Porissa tai omalta koneeltasi valitsemassasi paikassa. Jos tulet seuraamaan tilaisuutta yliopistokeskukseen, ota yhteyttä 19.8. mennessä Sirpa Ruuskaan sirpa.ruuska [at] tuni.fi (sirpa[dot]ruuska[at]tuni[dot]fi). Tilaisuudessa jaetaan juuri sinun tutkinto-ohjelmaasi kuuluvaa tärkeää tietoa.

Täydentävät opinnot

Maisteriohjelmiin valituilta voidaan edellyttää aikaisempaa koulutusta täydentäviä opintoja. Tiedot täydentävistä opinnoista lähetään s-postitse elokuun aikana. Jos et ole saanut tietoa, ota yhteyttä tutkinto-ohjelman asiointiosoitteeseen ykt.opiskelu.tau [at] tuni.fi (ykt[dot]opiskelu[dot]tau[at]tuni[dot]fi).

Opiskelun ohjeet ja tiedottaminen

Opiskeluun liittyvää hyödyllistä tietoa löytyy lisää yliopiston verkkosivuilta ja opiskelijan oppaastaOpiskelijan tulee seurata koko opiskelujen ajan yliopiston intran ilmoituksia ja omaa Tampereen yliopiston tarjoamaa sähköpostia.

Yliopistoon ilmoittautuminen

Yliopiston ilmoittautumisen määräpäivä on 5.9.2024. Huomioithan kuitenkin, että ilmoittautuminen ensimmäisen periodin opintojaksoille päättyy pääsääntöisesti 23.8.2024. Mikäli haluat suorittaa opintoja jo lukuvuoden 2024-2025 ensimmäisellä periodilla, tulee lukuvuosi-ilmoittautuminen hoitaa ennen opintojaksoille ilmoittautumista. Ilmoittautumalla saat käyttöön tuni-tunnuksesi. Vasta tunnuksen käyttöönotto mahdollistaa mm. kursseille ilmoittautumisen ja aiempien korkeakouluopintojesi hyväksilukemisen.

Jotta voit ilmoittautua kurssille, sinun tulee ensin aktivoida tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Jos sinulla on kysyttävää, ole yhteyksissä tutkinto-ohjelman henkilökuntaan:

• Sirpa Ruuska, opintosihteeri, (sirpa.ruuska [at] tuni.fi)
  • Katja Repo, yliopistonlehtori (katja.repo [at] tuni.fi)

Autamme ja vastaamme mielellämme kysymyksiisi elokuusta alkaen!

Tervetuloa Porin yliopistokeskukseen Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnan opiskelijaksi!

Terveisin

TAU SOC Porin henkilökunta