Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Tietojohtaminen, Tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri - orientaatio

Tarkista mahdollisesti päivittyneet tiedot elokuussa.

Tervetuloa opiskelemaan tietojohtamista Hervannan kampukselle!

Tutkinto-ohjelmasi on teknis-taloudellinen kandidaattiohjelma ja/tai tietojohtamisen DI-ohjelma.

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 19.8.2024 orientaatioviikon merkeissä. Opetus alkaa seuraavalla viikolla 26.8.2024. Opetus on Hervannan kampuksella.

Uuden opiskelijan sivulta löydät paljon hyödyllistä tietoa opintojesi aloittamiseen ja yliopiston palveluihin liittyen. Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita kootaan Moodle-alueelle, joka julkaistaan elokuun alussa. Tutustumalla puheenvuoroihin aloitat orientoitumisen yliopisto-opintoihin.

Tutkinto-ohjelmasi järjestää tervetulotilaisuudet ja opiskelijatuutoroinnin Hervannan kampuksella orientaatioviikon aikana.

Jos et pääse flunssaoireiden vuoksi tai muusta syystä paikalle, ota yhteyttä koulutusasiantuntija Sonja Montoseen (sonja.montonen [at] tuni.fi). Varmistamme, että saat tarvittavat tiedot opintojen aloittamiseen muilla tavoin. Ole yhteydessä etukäteen myös, jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja.

Orientaatioviikon ohjelmaa

Maanantaina 19.8.

• Tervetulotilaisuus kaikille aloittaville klo 12-13. Konetalo K1705, Hervannan kampus.
    • Harmaahaalariset tuutorit ohjaavat oikeaan suuntaan. Konetalo on Kampusareenan vieressä.
  • Maisterivaiheessa aloittavien infotilaisuus klo 9.30-11, Festia FC112, Hervannan kampus. Täällä käymme läpi DI-ohjelman sisältöä, opintojen etenemistä ja täydentäviä opintoja.
  • Maisterivaiheessa tekniikan aloilla aloittaneiden yhteinen info klo 13-14, K1704, Konetalo, Hervannan kampus. Tilaisuudessa käsitellään yleisiä opintoasioita sekä täydentäviä opintoja.
  • Päivä jatkuu tilaisuuksien jälkeen opiskelijatuutoroinnin ja kampukseen sekä opiskelukavereihin tutustumisen merkeissä.

Tiistai 20.8.

• Tuutorointi jatkuu.
  • Kurssi-ilmoittautuminen ensimmäisen periodin opintojaksoille
    • Maisterivaiheessa aloittavien kurssi-ilmoittautumiset ryhmässä koulutusasiantuntijan ja opintoneuvojan avustuksella tietokoneluokassa klo 8.30-9.15, K1243, Konetalo, Hervannan kampus.
    • Kandidaattivaiheessa aloittavien kurssi-ilmoittautumiset tuutorryhmissä koulutusasiantuntijan, opintoneuvojan ja tuutoreiden avustuksella tietokoneluokassa klo 9.15-11.15 välillä, K1243, Konetalo, Hervannan kampus.
  • Aiemmin korkeakouluopintoja suorittaneille tilaisuus tuoda opintorekisteriote ja saada ohjeet kurssi-ilmoittautumisiin koulutusasiantuntijalta klo 12-13, TC307, Tietotalo, Hervannan kampus tai sähköpostitse sonja.montonen [at] tuni.fi.

Keskiviikko 21.8.

• Tuutorointi jatkuu.
  • Koulutusasiantuntija tavattavissa klo 10-12, Tietotalo TC307.
  • Infotilaisuus matematiikan, fysiikan ja kemian opiskelusta klo 10-11, Festian iso sali, Hervannan kampus.

Torstai-perjantai 22.-23.8.

• Tuutorointi jatkuu
  • Kurssi-ilmoittautuminen ensimmäisen periodin opintojaksoille päättyy pääsääntöisesti perjantaina 23.8..

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla sinua on auttamassa tutustumisessa ja opintojen aloituksessa omat tuutorit. Tuutoroinnin järjestää tietojohtajakilta Man@ger. Opiskelijatuutorit saattavat olla yhteydessä jo ennen opintojen alkua. Tuutorryhmiin jakaudutaan maanantaina 19.8. tervetulotilaisuudessa. Ohjelmaa tuutoreiden kanssa on loppupäiväksi ja loppuviikoksi. Tarkempaa tietoa tuutoroinnista killan ja ylioppilaskunnan kanavista.

Opintojen suunnittelu

Opintojesi aloituksen tueksi on tehty aikataulusuunnitelma, jota seuraamalla opintosi etenevät tavoiteaikataulussa. Koulutusasiantuntija, opettajat, tuutorit ja opintoneuvoja ovat tukenasi.

Kiltasi toivottaa sinut tervetulleeksi

Jokainen opiskelija kuuluu oman ammattialansa mukaiseen ainejärjestöön. Sinun kiltasi on tietojohtajakilta Man@ger. Tutustu tarkemmin killan sivuilla Tietojohtajakilta Man@ger - Hakijalle.

Yhteystiedot

Koulutusasiantuntija Sonja Montonen, sonja.montonen [at] tuni.fi,  0408490933, tavoitettavissa 7.8. alkaen.

Julkaistu: 6.6.2019
Päivitetty: 27.6.2024