Sanna Silvennoinen: EMBA-koulutus tuo monipuolista näkökulmaa johtamiseen

,
päivitetty 3.10.2024
Kuvassa Sanna Silvennoinen.
Tampereen yliopiston tarjoama General Executive MBA (GEMBA) -ohjelma on suunnattu johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisestä kiinnostuneille ammattilaisille, jotka haluavat kasvattaa osaamistaan ja saavuttaa uutta näkökulmaa työelämään.

Yksi EMBA-ohjelmasta valmistuneista on Suomen Ilmailuopiston hallintopäällikkö Sanna Silvennoinen, joka kertoo koulutuksen olleen hyvä läpileikkaus johtamiseen. Silvennoisen mukaan 2,5 vuotta kestävän koulutusohjelman erityinen anti tuli siitä, että kurssikavereiden, mutta myös luennoitsijoiden taustat olivat moninaisia.

Erilaiset taustat mahdollistavat erilaisten näkökulmien yhdistämisen ja oman ajattelun rikastamisen. Oli hienoa huomata, että riippumatta organisaation tyypistä, johtamiseen liittyvät haasteet ovat usein samankaltaisia. Käytännönläheiset tehtävät syvensivät osaamista entisestään.

Sanna Silvennoinen

Hyötyä opiskelijalle ja työnantajalle
EMBA-opinnoista on ollut hyötyä Silvennoisen itsensä lisäksi myös hänen työnantajalleen. Silvennoisen lopputyö, joka käsitteli vastuullisuutta, oli merkittävä panostus hänen työpaikalleen.
– Ohjelman opit ovat auttaneet minua parantamaan omaa työtäni ja kehittämään organisaatiomme toimintaa. Parhaillaan opiskelen lisää ilmailun vastuullisuudesta, ja EMBA-ohjelma on antanut vahvan pohjan jatko-opinnoille.

Opintomatka kruunasi kokonaisuuden
Yksi EMBA-ohjelman kohokohdista oli opintomatka Japaniin, jossa opiskelijat pääsivät tutustumaan muun muassa Suomen suurlähetystöön, Nokian paikalliseen toimintaan sekä Nissanin autotehtaan lean-toimintamalliin.
– Matka tiivisti ryhmämme yhteishenkeä entisestään ja antoi konkreettisia esimerkkejä siitä, miten johtamisoppeja sovelletaan eri kulttuureissa, Sanna Silvennoinen muistelee.
Silvennoinen suosittelee EMBA-ohjelmaa kaikille, jotka haluavat kehittää johtamisosaamistaan ja syventää ymmärrystään liiketoiminnasta.

Ohjelmassa on paljon tehtävää, mutta sen tuomat hyödyt ovat valtavat. Näen, että se maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin – niin työntekijän kuin työnantajankin näkökulmasta.

Tutustu EMBA-johtamiskoulutuksiin

Tampereen yliopiston Executive Master in Business Administration (EMBA) -ohjelmat ovat tärkeä osa erinomaiseksi johtajaksi aikovan kehityspolkua. Koulutusohjelmissamme teoria ja käytäntö kohtaavat tavalla, joka kasvattaa sekä yksilön omaa että organisaation kilpailukykyä. EMBA Tampere -tuoteperheen ohjelmat vastaavat eri toimialojen tarpeisiin. Valikoimassa on myös yksilöllisiin tarpeisiin räätälöitävä koulutusohjelma. Opintojen kesto on 2 - 4 vuotta ohjelmasta riippuen.