ProCom tuottaa korkeakouluopiskelijoille Vastuullisuus ja viestintä -luentosarjan

Julkaistu 6.6.2024
Viestinnän opiskelijoita keskustelemassa
Kuva: Eino Ansio
Luentosarja pyrkii antamaan kokonaisvaltaisen kuvan vastuullisuusviestinnän perusteista.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry tuottaa korkeakoulujen käyttöön kuusiosaisen Vastuullisuus ja viestintä -luentosarjan. Luentosarja on korkeakouluopiskelijoiden käytössä ProComin sähköisellä alustalla elokuusta 2024 alkaen.

Viestinnän professori Pekka Isotalus kertoo, että luentosarja on osa viestinnän opintosuuntaa, mutta luennot ovat avoimesti kaikkien katsottavissa.

– Luentosarja on tarkoitettu ensisijaisesti viestinnän opiskelijoille. Tampereen yliopiston viestinnän opintosuunnassa se on sijoitettu pysyväksi osaksi kurssia Ryhmät, yhteisöt ja vastuullisuus. Luennot ovat kuitenkin myös muiden opiskelijoiden katsottavissa.

Luentosarjan tavoitteena on tarjota näkökulmia organisaatioiden vastuullisuuteen ja siitä viestimiseen. Luentosarjan teemat on suunniteltu yhteistyössä korkeakoulujen viestinnän opettajien kanssa. Luentojen pituus on 45 minuuttia, ja ne on kuvattu ProComin yhteistyökumppanin Streamian virtuaalistudiolla.

– Luentosarja on mitä parhainta yhteistyötä viestinnän alan ammattilaisten järjestön ja alan yliopisto-opetuksen välillä. ProCom tarjoaa sellaista oppimateriaalia, jota voimme suoraan käyttää osana opetusta, Isotalus kuvailee.

Luentosarja koostuu seuraavista luennoista:

• Vastuullisuuden kenttä haltuun – Sari Kuvaja, kehitysjohtaja, Third Rock

• Regulaatio ja raportointi – Riikka Rantakari, toimitusjohtaja, FitComm Oy

• Monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja inkluusio – Miksi sosiaalinen vastuu on viestinnässä tärkeää? – Mari Haavisto, CEO & founder, sus+com

• Yritysaktivismi ja sosiaalinen vastuullisuus – Laura Olkkonen, apulaisprofessori, LUT-kauppakorkeakoulu

• Vastuullinen sidosryhmäviestintä – Kaisa Lipponen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Paulig

• Alustat, valta ja vastuu: Sosiaalinen media ja sen vastuullinen käyttö – Salla-Maaria Laaksonen, dosentti, VTT, yliopistotutkija, Kuluttajatutkimuskeskus, Helsingin yliopisto

Lisätiedot luentosarjasta:
Jarno Forssell, toimitusjohtaja, ProCom, puh. 040 506 4815, jarno.forssell [at] procom.fi
Jaana Raatikainen, viestintäpäällikkö, ProCom, puh. 040 8253081, jaana.raatikainen [at] procom.fi (jaana[dot]raatikainen[at]procom[dot]fi)

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. ProComin visiona on maailman vastuullisin viestintäkulttuuri. 77-vuotias ProCom on Suomen suurin viestinnän ammattilaisten järjestö ja alansa vanhimpia järjestöjä Euroopassa. ProComiin kuuluu noin 2 700 viestinnän ammattilaista, jotka työskentelevät yrityksissä, julkissektorilla ja järjestöissä. www.procom.fi