Juniversityn Tiedeluokka ja Lainaamo muuttavat keskustakampukselle

Julkaistu 5.6.2024
Hervannan kampuksella toiminut tiedekasvatuksen oppimisympäristö Tiedeluokka sekä sen yhteydessä toiminut välinelainaamo muuttavat Tampereen yliopiston keskustakampuksella osana laajempaa käynnissä olevaa kampusten kehittämistä. Uudet tilat tulevat Tietopinnin pohjakerrokseen, jossa muutostyöt ovat parhaillaan käynnissä.

Muutto keskustakampukselle mahdollistaa tiedekasvatustoiminnan entistä laajemman alueellisen saavutettavuuden sekä luo mahdollisuuksia tiivistää yhteistyötä humanistis-yhteiskunnallisten tieteenalojen sekä opettajankoulutuksen kanssa.

Juniversity-toiminta käynnistyy jälleen syyslukukauden alussa kaikilla kampuksilla erilaisten vierailumahdollisuuksien ja tapahtumien osalta. Opettajat ja kasvattajat varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle voivat jättää vierailupyyntöjä ensi lukuvuodelle jo nyt, ja niihin palataan kesälomien jälkeen elokuussa. Tiedeluokan toiminta alkaa aluksi etäyhteyksin ja siirtyy lähitoteutuksiin muutostöiden valmistuttua. Lainaamo palvelee, kun uudet tilat ovat valmistuneet. Tiedotamme syksyn toiminnasta elokuussa, seuraathan siis Juniversityn uutiskirjettä, verkkosivuja ja sosiaalisen median kanavia!

Lämmin kiitos kuluneesta lukuvuodesta kaikille toimintaan osallistuneille ja sitä toteuttaneille sekä muille yhteistyötahoille!

Juniversityn tiedeluokassa vieraili lukuvuoden 2023–2024 aikana yli 2 200 kävijää.

Juniversity-toiminta kokoaa yhteen Tampereen yliopiston tiedekasvatuksen ja toisen asteen yhteistyön palvelut ja toimii linkkinä varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja toisen asteen oppilaitosten suuntaan. Palvelukokonaisuutta koordinoi tiedekasvatuksen ja opiskelijarekrytoinnin tiimi ja toimintaa toteuttaa kaikilla kolmella kampuksella koko yliopistoyhteisö. Vuonna 2023 toiminta tavoitti lähes 20 000 osallistujaa.

Lisätietoja: juniversity [at] tuni.fi (juniversity[at]tuni[dot]fi)