Kiinnostaako reilun meiningin kustannustoiminta? Liity Tampere University Pressin toimitusneuvostoon!

Julkaistu 2.9.2024
Tampere University Pressin logo ja taustalla yhdessä työskenteleviä ihmisiä.
Tampere University Press etsii toimitusneuvostoonsa uusia jäseniä toimikaudelle 2025–2027.

Tampere University Press (TUP) on Open Access -periaatteella toimiva ihmistieteisiin keskittynyt kirjankustantaja. Tavoitteenamme on edistää ja tukea tiedejulkaisemisen monimuotoisuutta, tasa-arvoisuutta ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta. TUP julkaisee vertaisarvioituja alkuperäisteoksia suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi. TUPilla avoin julkaiseminen on kirjoittajille maksutonta riippumatta heidän taustaorganisaatiostaan.

TUP etsii nyt toimitusneuvostoonsa 3–4 uutta jäsentä seuraavalle toimikaudelle 2025–2027. Haemme tutkijataustaisia henkilöitä, joilla on intoa osallistua tarjottujen käsikirjoitusten laadun ja soveltuvuuden arviointiin sekä kustantamon toiminnan kehittämiseen yhteistyössä TUPin henkilöstön kanssa. Täydennystä kaivataan erityisesti seuraavilta tieteenaloilta: kirjallisuustiede, media- ja viestintätieteet, hallinnon tutkimus, politiikan tutkimus ja sosiologia.

Toimitusneuvosto työskentelee ja kokoontuu enimmäkseen etänä verkkoalustojen ja -työkalujen välityksellä. Toimitusneuvoston työskentelykieli on suomi. Toimitusneuvoston jäsenyys on luottamustehtävä, josta ei makseta korvausta. Jäsenet sopivat työnantajansa kanssa, voiko tehtävää hoitaa työajalla. Fyysisten kokousten osallistumiskulut korvataan.

Jos kiinnostuit, lähetä hakemuksesi viimeistään 2.10.2024. Verkkolomakkeella kysytään tutkimusalaasi ja taustaorganisaatiotasi sekä perusteluja valinnallesi.

Uusi toimitusneuvosto nimitetään loppuvuodesta 2024 ja kokoontuu ensimmäisen kerran alkuvuodesta 2025.

Lisätietoja:
tup [at] tuni.fi (tup[at]tuni[dot]fi)
tai kustannuspäällikkö Susanna Nykyri susanna.nykyri [at] tuni.fi (susanna[dot]nykyri[at]tuni[dot]fi)