Page 3 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 3

Tampereen yliopiston normaalikoulu

SISÄLLYS

Olli-Taavetti Kankkunen
ESIPUHE											 4

Mari-Pauliina Vainikainen & Helena Thuneberg                             9
ARVIOINTI SUOMALAISESSA KOULUSSA							

Hanna Lehikoinen                                                         15
TUKEA TARVITSEVA OPPILAS JA ARVIOINTI							

Kirsi-Liisa Koskinen-Sinisalo, Sinianna Sinervo & Maija Reinikainen      33
MONIALAISET OPPIMISKOKONAISUUDET OPETTAJIEN ARVIOIMINA			

Olli-Taavetti Kankkunen                                                  49
PERUSOPETUKSEN KUUNTELUKASVATUKSEN ETIIKKA
– TAVOITTEET JA ARVIOINNIN PERUSTEET							

Johanna Hildén & Anne Jyrkiäinen                                         64
KEHITTÄVÄÄ ARVIOINTIA PERUSOPETUKSEN ALALUOKILLA					

Mikko Horila & Tuomo Tammi                                               74
KAKSIO 56 PARIOPETTAJUUS INNOVATIIVISESSA TULEVAISUUSLUOKASSA
– ENSIMMÄISTEN VUOSIEN KOKEMUKSIA JA ARVIOINTIA					

Krista Jokinen & Anna Väisänen                                           90
”KEHITYIN AJATUKSIENI ILMAISUSSA” ÄIDINKIELEN JA KIRJALLISUUDEN
PROSESSIARVIOINTIA YHDEKSÄNSIEN LUOKKIEN PÄÄTTÖTÖISSÄ JA
SIRKUSPAINOTTEISTEN LUOKKIEN DOKUMENTTIPROJEKTEISSA				

Tuovi Pääkkönen
OPPIMISEN OMISTAMINEN JA ARVIOINTI
– ARVIOINNIN KOKEILUJA KATSOMUSAINEISSA						101

Eija Niskanen & Aulikki Leisku-Johansson                                 111
HYVÄT ARVOSANAT MOTIVOIVAT
– BUSINESS NORSSILAISTEN KOKEMUKSIA LUKION ARVIOINNISTA KEVÄÄLLÄ 2018		

Paavo Jyrkiäinen & Anne Jyrkiäinen
REFLEKTIIVINEN ITSEARVIOINTI POSITIIVISEN KASVUN VOIMAVARANA
OPETUSHARJOITTELUSSA									127

KIRJOITTAJAT											139

                                                                              3
   1   2   3   4   5   6   7   8