Page 3 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 3
Tampereen yliopiston normaalikoulu
SISÄLLYS
Olli-Taavetti Kankkunen
ESIPUHE 4
Mari-Pauliina Vainikainen & Helena Thuneberg 9
ARVIOINTI SUOMALAISESSA KOULUSSA
Hanna Lehikoinen 15
TUKEA TARVITSEVA OPPILAS JA ARVIOINTI
Kirsi-Liisa Koskinen-Sinisalo, Sinianna Sinervo & Maija Reinikainen 33
MONIALAISET OPPIMISKOKONAISUUDET OPETTAJIEN ARVIOIMINA
Olli-Taavetti Kankkunen 49
PERUSOPETUKSEN KUUNTELUKASVATUKSEN ETIIKKA
– TAVOITTEET JA ARVIOINNIN PERUSTEET
Johanna Hildén & Anne Jyrkiäinen 64
KEHITTÄVÄÄ ARVIOINTIA PERUSOPETUKSEN ALALUOKILLA
Mikko Horila & Tuomo Tammi 74
KAKSIO 56 PARIOPETTAJUUS INNOVATIIVISESSA TULEVAISUUSLUOKASSA
– ENSIMMÄISTEN VUOSIEN KOKEMUKSIA JA ARVIOINTIA
Krista Jokinen & Anna Väisänen 90
”KEHITYIN AJATUKSIENI ILMAISUSSA” ÄIDINKIELEN JA KIRJALLISUUDEN
PROSESSIARVIOINTIA YHDEKSÄNSIEN LUOKKIEN PÄÄTTÖTÖISSÄ JA
SIRKUSPAINOTTEISTEN LUOKKIEN DOKUMENTTIPROJEKTEISSA
Tuovi Pääkkönen
OPPIMISEN OMISTAMINEN JA ARVIOINTI
– ARVIOINNIN KOKEILUJA KATSOMUSAINEISSA 101
Eija Niskanen & Aulikki Leisku-Johansson 111
HYVÄT ARVOSANAT MOTIVOIVAT
– BUSINESS NORSSILAISTEN KOKEMUKSIA LUKION ARVIOINNISTA KEVÄÄLLÄ 2018
Paavo Jyrkiäinen & Anne Jyrkiäinen
REFLEKTIIVINEN ITSEARVIOINTI POSITIIVISEN KASVUN VOIMAVARANA
OPETUSHARJOITTELUSSA 127
KIRJOITTAJAT 139
3