Page 110 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 110
Arvioinnin ulottuvuudet -julkaisu
Lähteet
Bloom, B.S; Engelhart, M. D.; Furst, E. J.; Hill, W. H.; Krathwohl, D.R. 1956. Taxonomy of educational
objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain.
New York: David McKay Company
Conley, David T. & French, Elizabeth, M. 2014. American Behavioral Scientist. Vol. 58(8)
Student Ownership of Learning as a Key Component of College Readiness
https://www.researchgate.net/publication/275490135_Student_Ownership_of_Learning_
as_a_Key_Component_of_College_Readiness Luettu 20.1.2019
Keltikangas-Järvinen, Liisa. Tutkimus paljastaa: Koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista
merkittävästi. HS 18.11.2018. https://www.hs.fi/elama/art-2000005903400.html?share=bd
d79b7999b87d4a0a75efe2bc30d7d9&fbclid=IwAR3EhCCx6BikMyn1N
9CxGDEoTl37K-gWGXc8Ishjh9eaQJW2V2mTIrU2yxg Luettu 20.1.2019
Lukion opetussuunnitelman perusteet. 2015. Opetushallitus
https://www.oph.fi/download/172124_lukion_opetussuunnitelman_perusteet_2015.pdf
Luettu 20.1.2019
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet. 2014. Opetushallitus. https://www.oph.fi/
download/163777_perusopetuksen_opetussuunnitelman_perusteet_2014.pdf
Luettu 20.1.2019
Peura, Pekka. 2013. Minkä tahansa opetuksen tulevaisuus, blogi.
http://maot.fi/2013/10/muutetaan-arviointi-oppimista-ja-ihmisyytta-tukevaksi-ja-luodaan-
ahdistusvapaa-koulu/ Luettu 20.1.2019
Peura, Pekka. 2015. Minkä tahansa opetuksen tulevaisuus, blogi.
http://maot.fi/2015/01/oppimisen-omistajuus-ja-arvioinnin-omistajuus/ Luettu 20.1.2019
Toivola, Marika, Peura, Pekka & Humaloja, Markus. 2017. Flipped learning, Käänteinen oppiminen.
Helsinki: Edita.
Toivola, Marika. 2019. Käänteinen arviointi. Helsinki: Edita.
Toivonen, Aurora. 2012. Yksilöllisen oppimisen malli Martinlaakson lukion matematiikan opetuksessa.
Pro gradu –tutkielma. Helsingin yliopiston Matematiikan ja tilastotieteen laitos.
110