Page 133 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 133

Tampereen yliopiston normaalikoulu

Yleiset työelä- Opiskelijan reflektio-        Opiskelijan reflektio-              Kasvu-orientoi-
mävalmiudet esimerkki                         esimerkki                           tunut ilmapiiri

Oppilaiden ja   Kutsua näyttelyn avajaisiin oli Ohjauksissa on syvennytty         Ohjaajan
tehtävien joh-                                                                    tuki ja
taminen         noudatettu todella kiitettävästi moniin tärkeisiin teemoihin      kannustus

                ‒ ‒Vanhempien ja isovanhem- kuten opettajan työhyvin-

                pien lisäksi paikalla oli myös vointiin. ‒ ‒ Vanhempien ja

                muita oppilaille tärkeitä     erilaisten ongelmatilanteiden

                aikuisia, rinnakkaisluokkien  kohtaamisesta on käyty monia

                oppilaita ja muiden luokkien arvokkaita keskusteluja.

                harjoittelijoita.             Opiskelija M

                Opiskelija M                  Ohjaaja ohjasi katsomaan

                Halusin luoda mahdollisuuksia jaksoa säännöllisin väliajoin

                itsetutkiskelulle, jotta oppilaat hieman etäämmältä ‒ ‒

                voisivat pohtia, missä ovat   itselleni tuli olo, että mieluum-

                hyviä, missä voivat kehittyä ‒ ‒. min purkaisin omia kokemuk-

                Opiskelija V                  siani ja keskustelisin oppilaista.

                                              Opiskelija V

Innovaatioiden Harjoitteluparini kanssa yhdis- Harjoittelun alkamista odotan Työn

ja muutosten telimme erilaisia eheyttämisen innolla, sillä mielestäni tähän kannuste-

vauhdittami- suuntauksia melko vapaasti, mennessä opintoja kaikista               arvo

nen ja jaksollamme oli erotettavis- opettavaisimpia ja antoisim-

                sa niin projektikeskeistä kuin pia ovat olleet kuuden viikon

                ilmiöpohjaistakin oppimista perusharjoittelujaksot toisen

                ‒ ‒harjoittelujakson aikana   opintovuoden syksyllä ja

                korostui design-suuntautuneen keväällä

                pedagogiikan piirteet.        Opiskelija M

                Opiskelija M

                                              Harjoittelu on tuonut minulle

                Jaksomme kantavaksi teemaksi itsevarmuutta omaa asiantunti-

                valitsimme positiivisen pedago- juuteeni ja koen olevani var-

                giikan, ‒ ‒ tavoitteeni jaksolle mempi siitä mitä teen ja luotan

                oli kehittää kokonaisuudessaan omiin ratkaisuihini enemmän

                oppilaiden vuorovaikutus- ja kuin aiemmin. Minusta asian-

                tunnetaitoja sekä kohentaa    tuntijuudessani ja opettajuu-

                oppilaiden itseluottamusta ja dessani erityisen hyvää tällä

                pystyvyyden tunnetta.         hetkellä on aito kiinnostus

                Opiskelija L                  kasvatusalaa ja lapsen kehitystä

                                              sekä oppimista kohtaan.

                                              Opiskelija L

Psykologinen    Kävimme palavereissa myös lävitse omia onnistumisia
pääoma          positiivisen psykologian ja pedagogiikan valossa.
                Mielestäni tämä edesauttoi oman opettajakuvan muotoutu-
                misessa ja hyvän huomioimista omassa toiminnassa ‒ ‒
                Opiskelija P

                                                                                             133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138