Page 133 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 133
Tampereen yliopiston normaalikoulu
Yleiset työelä- Opiskelijan reflektio- Opiskelijan reflektio- Kasvu-orientoi-
mävalmiudet esimerkki esimerkki tunut ilmapiiri
Oppilaiden ja Kutsua näyttelyn avajaisiin oli Ohjauksissa on syvennytty Ohjaajan
tehtävien joh- tuki ja
taminen noudatettu todella kiitettävästi moniin tärkeisiin teemoihin kannustus
‒ ‒Vanhempien ja isovanhem- kuten opettajan työhyvin-
pien lisäksi paikalla oli myös vointiin. ‒ ‒ Vanhempien ja
muita oppilaille tärkeitä erilaisten ongelmatilanteiden
aikuisia, rinnakkaisluokkien kohtaamisesta on käyty monia
oppilaita ja muiden luokkien arvokkaita keskusteluja.
harjoittelijoita. Opiskelija M
Opiskelija M Ohjaaja ohjasi katsomaan
Halusin luoda mahdollisuuksia jaksoa säännöllisin väliajoin
itsetutkiskelulle, jotta oppilaat hieman etäämmältä ‒ ‒
voisivat pohtia, missä ovat itselleni tuli olo, että mieluum-
hyviä, missä voivat kehittyä ‒ ‒. min purkaisin omia kokemuk-
Opiskelija V siani ja keskustelisin oppilaista.
Opiskelija V
Innovaatioiden Harjoitteluparini kanssa yhdis- Harjoittelun alkamista odotan Työn
ja muutosten telimme erilaisia eheyttämisen innolla, sillä mielestäni tähän kannuste-
vauhdittami- suuntauksia melko vapaasti, mennessä opintoja kaikista arvo
nen ja jaksollamme oli erotettavis- opettavaisimpia ja antoisim-
sa niin projektikeskeistä kuin pia ovat olleet kuuden viikon
ilmiöpohjaistakin oppimista perusharjoittelujaksot toisen
‒ ‒harjoittelujakson aikana opintovuoden syksyllä ja
korostui design-suuntautuneen keväällä
pedagogiikan piirteet. Opiskelija M
Opiskelija M
Harjoittelu on tuonut minulle
Jaksomme kantavaksi teemaksi itsevarmuutta omaa asiantunti-
valitsimme positiivisen pedago- juuteeni ja koen olevani var-
giikan, ‒ ‒ tavoitteeni jaksolle mempi siitä mitä teen ja luotan
oli kehittää kokonaisuudessaan omiin ratkaisuihini enemmän
oppilaiden vuorovaikutus- ja kuin aiemmin. Minusta asian-
tunnetaitoja sekä kohentaa tuntijuudessani ja opettajuu-
oppilaiden itseluottamusta ja dessani erityisen hyvää tällä
pystyvyyden tunnetta. hetkellä on aito kiinnostus
Opiskelija L kasvatusalaa ja lapsen kehitystä
sekä oppimista kohtaan.
Opiskelija L
Psykologinen Kävimme palavereissa myös lävitse omia onnistumisia
pääoma positiivisen psykologian ja pedagogiikan valossa.
Mielestäni tämä edesauttoi oman opettajakuvan muotoutu-
misessa ja hyvän huomioimista omassa toiminnassa ‒ ‒
Opiskelija P
133