Page 14 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 14

Arvioinnin ulottuvuudet -julkaisu

 Kupari, P., Vettenranta, J,. & Nissinen, K. (2012). Searching for Learner-centered Pedagogy. Learning
 	 Results of 8th Grade Students in Mathematics and Science. International TIMMS-Study in
 	 Finland. Koulutuksen tutkimuslaitos. Jyväskylä: Jyväskylän yliopistopaino.
 Marjanen, J. (2015). Ylioppilasarvosanojen vertailukelpoisuusongelma ja SYK-menetelmän
 	 edellytykset sen ratkaisemiseen. Kasvatus, 46 (6), 317-333.
 POPS 2014. Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014. Määräykset ja ohjeet 2014: 96.
 	 Helsinki: Opetushallitus.
 Ouakrim-Soivio, N. (2013). Toimivatko päättöarvioinnin kriteerit? Oppilaiden saamat arvosanat ja
 	 Opetushallituksen oppimistulosten seuranta-arviointi koulujen välisten osaamiserojen
 	 mittareina. Raportit ja selvitykset 2013:9. Helsinki: Opetushallitus.
 Sabel, C., Saxenian, A., Miettinen, R., Kristensen P., & Hautamäki, J. (2011). Individualized Service
 	 Provision in the New Welfare State Lessons from Special Education in Finland. Report
 	 Prepared for SITRA and Ministry of Employment and the Economy. Luettu in 13.3.2016
 	 osoitteessa https://www.sitra.fi/julkaisut/Selvityksi%C3%A4-sarja/Selvityksia62.pdf
 Sadler, D.R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems.
 	 Instructional Science 18, 119-144.
 Seppänen, P., Kalalahti, M., Rinne, R., & Simola, H. (Toim., 2015) Lohkoutuva peruskoulu.
 	 Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka. Kasvatusalan tutkimuksia
 	 – Research in Educational Sciences 68. Jyväskylä: Suomen Kasvatustieteellinen Seura.
 Thuneberg, H., Hautamäki, J., Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Vainikainen, M-P, & Hilasvuori, T. (2014).
 	 Conceptual change in adopting the nationwide special education strategy in Finland.
 	 Journal of educational change, 15 (1), 37-56.
 Thuneberg, H., Vainikainen, M-P, Ahtiainen, R., Lintuvuori, M. Salo, K. (2013). Education is special
 	 for all – the Finnish support model. Gemeinsam leben, 21 (2), 67-78.
 Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P. (2015) Kolmiportaiseen tukeen liittyvät pedagogiset dokumentit
 	 uuden lain toteutumisen ilmentäjänä. Teoksessa M. Jahnukainen, E. Kontu, H. Thuneberg, &
 	 M.-P. Vainikainen (toim.). Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen.
 	 Kasvatusalan tutkimuksia, 67. Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura.
 Vainikainen, M-P., Thuneberg, H. & Mäkelä, T. (2015). Moniammatillinen yhteistyö lähikoulu-
 	 periaatteen toteuttamisen tukena. Teoksessa M. Jahnukainen, E. Kontu, H. Thuneberg, & M.-P.
 	 Vainikainen (toim.). Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen. Kasvatusalan
 	 tutkimuksia, 67. Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura.
 Vainikainen, M-P., Thuneberg, H., Greiff, S., & Hautamäki, J. (2015). Multiprofessional collaboration
 	 in Finnish schools. International Journal of Educational Research. 72, 137-148.
 Vainikainen, M.-P., & Hautamäki, J. (2018). Yhteistoiminnallinen ongelmanratkaisu: Lukutaito,
 	 harrastuneisuus ja asenteet sukupuolierojen selittäjinä. Teoksessa J. Rautopuro & K. Juuti
 	 (toim.), Pisa pintaa syvemmältä, Pisa 2015 Suomen pääraportti.
 	 Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura.
 Vainikainen, M-P. & Hautamäki, J. (2018). Luonnontieteissä heikosti menestyvien oppilaiden kokemus
 	 saamastaan tuesta suomalaiskouluissa. Teoksessa J. Rautopuro & K. Juuti (toim.), Pisa pintaa
 	 syvemmältä, Pisa 2015 Suomen pääraportti. Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura.
 Varjo, J., Simola, H., & Rinne, R. (2016). Arvioida ja hallita. Perään katsomisesta informaatio-
 	 ohjaukseen suomalaisessa koulupolitiikassa. Publications of the Finnish Edu-cational Research
 	 Association, 70. Jyväskylä: Jyväskylän yliopistopaino.
 Vettenranta, J.,Välijärvi, J., Ahonen, A., Hautamäki, J., Hiltunen, J., Leino, K., Lähteinen,S., Nissinen, K.,
 	 Nissinen, V., Puhakka, E., Rautopuro, J. & vainikainen, M.-P. (2016). PISA 2015 Ensituloksia. 	
 	 Huipulla pudotuksesta huolimatta. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja 2016:41.
 Wise, S.L. (2006). An investigation of the differential effort received by items on a low-stakes
 	 computer-based test. Applied Measurement in Education, 19(2), 95-114.

14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19