Page 32 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 32
Arvioinnin ulottuvuudet -julkaisu
Perusopetuslaki
Roiha, Anssi & Polso, Jenker (2018) Onnistu eriyttämisessä. Toimivan opetuksen opas.
Jyväskylä: PS-kustannus.
Salmela-Aro , Katariina (2018) Motivaatio ja oppiminen kulkevat käsikädessä. Teoksessa
Salmela-Aro Katariina (toim.) Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus.s. 9–22.
Salvia, John ; Ysseldyke, James E. ; Bolt, Sara (2013) Assessment in special and inclusive education.
Wadsworth/Cencage Learning cop. 2013. 12th ed .
Tilastokeskus (2014): Joka neljäs peruskoululainen saa tukea oppimiseen. https://www.stat.fi/
artikkelit/2014/art_2014-09-29_005.html. Julkaistu: 8.12.2014. Luettu 1.11.2018.
Tilastokeskus (2018): Yhä useampi peruskoululainen sai tehostettua tai erityistä tukea.
https://www.stat.fi/til/erop/2017/erop_2017_2018-06-11_tie_001_fi.html
Julkaistu: 11.6.2018. Luettu 1.11.2018.
Tomlinson, Carol & Moon, Tonya R. (2014) Assessment and student success in a differentiated
classroom. ASCD
Vaarala, Heidi & Reiman Nina & Jalkanen Juha & Nissilä Leena (2016) Tilanne päällä.
Näkökulmia S2-opetukseen. Helsinki: Opetushallitus.
Vauras, Marja & Salo, Anne-Elina & Kajamies, Anu (2018) Motivationaalisesti haavoittuvat lapset
kasvun eri poluilla. Teoksessa Salmela-Aro Katariina (toim.) Motivaatio ja oppiminen.
Jyväskylä: PS-kustannus.s. 77–100.
Vehviläinen, H. 2013. Kolmiportaisen tuen toteuttaminen esiopetuksessa. Jyväskylän yliopisto.
Kasvatustieteiden laitos. Pro gradu -tutkielma.
Väyrynen, E. 2014. Oppimissuunnitelma alakoulun opettajan puheessa. Jyväskylän yliopisto.
Kasvatustieteiden laitos. Erityispedagogiikan pro gradu -tutkielma.
Wiliam, Dylan (2011): What is assessment for learning? Studies in Educational Evaluation 37
(2011) s. 2–14.
www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamiseen/perusopetuksen_
jarjestaminen/tietoa_tuen_jarjestamisesta/oppimisen_tuki_oppilashuolto/tuen_kirjaaminen
luettu 2.1.2018
32