Page 48 - Arvioinnin ulottuvuudet
P. 48
Arvioinnin ulottuvuudet -julkaisu
UNICEF. 1989. Lapsen oikeuksien sopimus.
Uusikylä, K. & Atjonen, P. 2005. Didaktiikan perusteet. Helsinki: WSOY.
Uusikylä, K. & Kansanen, P. 1988. Opetussuunnitelman toteutuminen: oppilaiden tyytyväisyys
oppiaineisiin, opetusmuotoihin ja kouluelämään peruskoulun ala-asteella.
Helsinki: Helsingin yliopisto.
Vauras, M., Salo, A-E. & Kajamies, A. 2018. Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan. Teoksessa
K. Salmela-Aro (toim.) Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus, 65–76.
Vesikansa, S. 2002. Demokratia kouluissa ja nuorisotyössä. Teoksessa: A. Gretschel (toim.)
Lapset, nuoret ja aikuiset toimijoina. Artikkeleita osallisuudesta.
Humanistinen ammattikorkeakoulu. Suomen Kuntaliitto, 11–30.
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vitikka, E. 2009. Opetussuunnitelman mallin jäsennys. Sisältö ja pedagogiikka kokonaisuuden
rakentajana. Suomen kasvatustieteellisen seura. Kasvatusalan tutkimuksia 44.
Väyrynen, S. 2001. Miten opitaan elämään yhdessä? Inkluusion monet kasvot.
Teoksessa P. Murto, A. Naukkarinen ja T. Saloviita (toim.) Inkluusion haaste koululle.
Jyväskylä: PS-kustannus. Opetus 2000, 12–29.
48